Nazwa użytkownika Hasło | Zapomniane hasło
Filmy video


Film o szkole


Więcej filmów
Nasze projekty
Lepsza Szkoła


Szkoła Współpracy

Szkoła Odkrywców Talentów

Certyfikat Lepsza szkoła
Bezpośrednie wspomaganie







W naszej szkole
Dyrektor szkoły
Rada Pedagogiczna
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Historia szkoły
Patron
Świetlica szkolna
Oddział Przedszkolny
Oddział Przedszkolny
Wydarzenia
Memoriał o. Zbigniewa
Gm. zawody pływackie
Jasełka
Mikołaj
Spotkanie z misjonarzem
Dzień Babci i Dziadka
Opłatek dla seniorów
Zielona szkoła
Wycieczki
Nawigacja
· Strona główna
· FAQ
· Linki
· Kategorie newsów
· Kontakt
· Galeria zdjęć
· Szukaj
· Event Calendar
· Patron
· Zielona szkoła
· Mapa serwisu
· Pow. zawody pływackie
· Galeria video
· Rekrutacja
· Statut szkoły
Zajęcia dodatkowe
Gimnastyka korekcyjna
Nauka pływania
Pierwsza pomoc
Wakacje z angielskim
Aktualnie online
· Gości online: 5

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 9
· Najnowszy użytkownik: Maria
Security System 1.9.0 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland
SPORT
Sport szkolny
Zdrowe Nawyki Żywieniowe
Piramida Zdrowego Żywienia
Zasady Zdrowego Żywienia
Informacje dla Rodziców
Informacje dla Rodziców
Projekt 4

1. Temat: Tangramowe bajanie

2. Autorzy

3. Założenia projektu: Geometria jest najstarszym działem matematyki, a nauczanie jej budzi wiele kontrowersji dlatego projekt niniejszy ma za zadanie kształtowanie pojęć geometrycznych i rozwijaniem wyobraźni geometrycznej uczniów szkoły podstawowej.

Temat jest zgodny z „Podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów”. Projekt zakłada rozwijanie i wspieranie zdolności matematycznych i twórczych. Przede wszystkim ukierunkowany jest na myślenie konwergencyjne i dywergencyjne. Proponuję ćwiczenia praktyczne ułatwiające rozpoznawanie figur płaskich i umożliwiające tworzenie nowych, własnych, bardziej złożonych na bazie poznanych wcześniej.

4. Cel ogólny: Rozwijanie uzdolnień matematycznych ucznia zdolnego w kontekście myślenia dywerencyjnego w klasach 0-VI szkoły podstawowej.

5. Cele szczegółowe:

-kształtowanie zdolności dostrzegania związków i zależności przestrzennych,

-kształtowanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego,

-rozwijanie pamięci, wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego,

-rozwiązywanie problemów w sposób twórczy,

-planowanie, organizowanie i ocenianie własnej pracy.

6. Sposób realizacji celów: tworzenie barwnych ilustracji do testu bajki z wykorzystaniem    tangramu  matematycznego.

7. Metody i formy ukierunkowane na rozwijanie zdolności : indywidualizacja zajęć , zadaniowa, inspirowanie aktywności twórczej.

8. Grupy zadaniowe:

- Dzieci klas IV – VI przygotują w formie książeczki „tangramowe” ilustracje do wybranego tekstu lub fragmentu tekstu bajki, które to ilustracje opatrzą stosownym podpisem.

Dzieci najmłodsze z grupy „0” ( 6 letnie ) i klas I – III manipulując tanami wykonają ilustrację przedstawiającą dowolne zwierzę, a podczas prezentacji pracy przedstawią głosy wydawane przez nie.

9. Termin realizacji: marzec – czerwiec 2014r.

10. Uczestnicy: uczniowie grupy „0”Odziału Przedszkolnego i  klas I –III oraz klas IV-VI  Szkoły Podstawowej im. o. Zbigniewa Strzałkowskiego w Zawadzie.

11. Konsultanci: nauczyciele plastyki i muzyki.

12. Osoby wspierające: rodzice dzieci uczestniczących w projekcie.

13. Eksperci: Elżbieta Czas

14. Formy prezentacji efektów pracy dzieci: wystawa prac, prezentacja na stronie internetowej.

15. Ewaluacja: Dzieci klas IV – VI  -ankieta ewaluacyjna, dzieci młodsze – BUŹKA

Harmonogram realizacji projektu dla klas IV – VI

Zadanie ( opis zadania )

Termin

Odpowiedzialni

Uwagi

1. Dla wszystkich uczniów z indywidualizacją ucznia zdolnego   (przygotowanie zadań o różnym stopniu trudności):                  - uczniowie dostają tekst bajki, np. „Kot w butach”(kształcenie czytania ze zrozumieniem) którą będą ilustrować poprzez tangram (nauka posługiwania się tangramem).                          – uczniowie sami wybierają treść ulubionej bajki do zilustrowania (indywidualizacja pracy)

III 2014r     raz w miesiącu

nauczycielka matematyki

2. Przygotowanie tanów – wybranie kolorystyki i wielkości tangramu w zależności od tematyki, jaką wybrał uczeń np. mała rybka, a duży rybak oraz jego indywidualnych możliwości twórczych (wybór tangramów w jednym kolorze lub wielu kolorów). Uczeń dokonuje też wyboru koloru tła, na którym wykonuje ilustrację a następnie rozcina wybrane tangramy na tany (figury geometryczne – 5 trójkątów, 1 kwadrat, 1 równoległobok). W tle towarzyszy uczniom podczas pracy cicha muzyka Mozarta.

IV 2014r

nauczycielka matematyki

3-4. tworzenie tangramowej bajeczki wg. możliwości  i zdolności  ucznia (uwzględniamy ucznia zdolnego matematycznie ale też ucznia ze zdolnościami ogólnymi, a zwłaszcza polonistycznymi).                                                                     Gr. I Uczeń zdolny matematycznie ale też uzdolniony językowo po skomponowaniu ilustracji tworzy do niej własną bajkę wg własnej inwencji. Gr.II Uczeń zdolny matematycznie przygotowuje zestaw ilustracji tangramowych i podpisuje je wg. możliwości i omawia np. ilość figur geometrycznych , ich rodzaje itp. Gr. III Uczeń o przeciętnych i niższych możliwościach matematycznych ilustruje i krótko podpisuje bajkę ( może też opowiedzieć treść swojej bajki)

V-VI 2014r

nauczycielka matematyki

Prezentacja  efektów:                                                                          -wystawa prac (książeczek),                                                                              -uczniowie chętni prezentują swoje prace (czytają bajkę eksponując przygotowane ilustracje),                                              - najlepsze prace w postaci prezentacji umieszczone zostaną na stronie internetowej szkoły.

VI 2014r

nauczycielka matematyki

Ewaluacja: Ankieta  obejmuje pytania związane z uczestnictwem dzieci w zajęciach a szczególnie  odpowiedzi na pytanie czego nauczyły się w trakcie zajęć (wybierz odpowiedź – L J ).Pytania ewaluacyjne:                                                              1. Jak czułaś/ czułeś się w czasie zajęć? L J 2. Czego nauczyłaś/nauczyłeś się pracując z tangramem?                           - rozróżniam figury geometryczne L J - planuję i organizuję swoją pracę L J - rozwijałem pamięć i wyobraźnię L J - uczyłem się twórczo rozwiązywać problemy L J

VI 2014r

nauczycielka matematyki

Harmonogram realizacji projektu dla grupy „0” i klas I-III ze szczególnym uwzględnieniem sześciolatków

Zadanie ( opis zadania )

Termin

Odpowiedzialni

Uwagi

1. Inwencja twórcza – nauka manipulowania plastikowymi tanami (płaskie figury geometryczne- części tangramu)

1 tydzień IV

n-l oddziału przedszkolnego i n-le edukacji wczesnoszkolnej

2.Słuchanie bajki np. „Złota rybka” . Rozmowa z dziećmi dotycząca treści. Tworzenie tanów do wybranej części bajki  np. ryba, łódka , dom.

3 tydzień IV

n-l oddziału przedszkolnego i n-le edukacji wczesnoszkolnej

3.Cwiczenia artykulacyjne z elementami dźwiękonaśladowczymi, przygotowanie tangramów kolorystycznie zgodnych z kolorystyką zwierzęcia (indywidualizacja pracy dziecka). Dzieci zdolne pracują bez wzoru, pozostałe dzieci pracują ze wzorem.

1 tydzień V

n-l oddziału przedszkolnego i n-le edukacji wczesnoszkolnej

4.prezentacja filmu przedstawiającego zwierzęta. Indywidualizacja pracy dziecka: na bazie filmu dzieci układają zwierzęta posługując się tanami (doskonalenie umiejętności manipulowania tanami).

3 tydzień V

n-l oddziału przedszkolnego i n-le edukacji wczesnoszkolnej

5. Zgadnij, „Jakie to zwierzę” –opis zwierzęcia w formie zagadki

1 tydzień VI

n-l oddziału przedszkolnego i n-le edukacji wczesnoszkolnej

6. Pokaz efektów: inwencja twórcza dzieci w formie prezentacji prac – wystawa prac

3 tydzień VI

Ewaluacja:    Po każdym zajęciu ocena w postaci buziek . Na ostatnim podsumowanie ilości buziek i ocena projektu.

ANKIETA EWALUACYJNA DLA UCZNIÓW



Droga Uczennico, drogi Uczniu!


Przeczytaj uważnie pytania
związane z twoim uczestnictwem w zajęciach i szczerze na nie odpowiedz. Ankieta jest anonimowa. Szczególnie ważne są odpowiedzi na pytanie czego nauczyłaś / nauczyłeś sie się  w trakcie zajęć (wybierz odpowiedź ).

Nowa strona
Nowa strona
Franciszkanie
Galeria zdjęć Wisła 2014


Sprawdzian 2015

Informacje o sprawdzianie w klasie 6 w roku 2015
Kliknij na obrazek
PG Zawada




Kalendarz
Po Wt śr Cz Pi So Ni
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
Losowa fotografia
Memoriał o. Zbigniewa Strzałkowskiego
XI Memoriał o. Z. Strzałkowskiego
Zawada

1 czerwca 2014

Kaufland
Black Red White
Hala Tuchowska
GS Gumniska
Westagroup
Malzbyt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Reforma systemu oświaty